Grywalizacja i inne aktywne metody pracy z uczniami
Na skróty
Rutyna lekcyjna zabija zaangażowanie uczniów. Metody angażujące uczniów (w tym grywalizacja / gamifikacja) przepędzają ją i nie pozwalają jej powrócić. Podczas szkolenia uczestnicy nauczą się tworzyć gry dydaktyczne i quizy, które pozwolą w ciekawy sposób przyswajać, utrwalać i sprawdzać to, czego nauczyli się uczniowie. Będą również wykorzystywać te narzędzia do tworzenia rozbudowanych gier edukacyjnych.
Szkolenie stacjonarne lub online
To szkolenie dla rady pedagogicznej możemy zrealizować stacjonarnie lub online w czasie rzeczywistym (live). Korzystamy z aplikacji Google Meet, która wielokrotnie sprawdziła się w naszej pracy.
Uszyjemy na miarę
Pamiętaj, że każde z naszych szkoleń możemy dostosować do Twoich potrzeb. Poinformuj nas o nich korzystając z zakładki "Kontakt w sprawie szkolenia".
Dowiedz się więcej o szkoleniu:
W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:
- opisuje zasady tworzenia gier edukacyjnych i ich rolę w procesie uczenia się
- charakteryzuje metody i narzędzia aktywizujące uczniów w czasie lekcji
- proponuje sposoby ich wykorzystania we własnej praktyce szkolnej
Przegląd metod, narzędzi, zasad
- Metody aktywizujące, które:
- uatrakcyjnią lekcje i proces uczenia się
- zwiększą efekty edukacyjne
- Wybrane metody:
- grywalizacja – jak przygotować i przeprowadzić gry, które będą atrakcyjne dla uczniów i pomogą im się uczyć
- webquesty – jak pomóc uczniom efektywnie i mądrze korzystać z zasobów w internecie
- odwrócona klasa – jak podczas lekcji mieć więcej czasu na zajęcia praktyczne i aktywność uczniów
- dyskusja punktowana – jak uczyć uczniów mądrego argumentowania i kulturalnej dyskusji oraz sprawdzać ich wiedzę
- Prezentacja narzędzi ułatwiających aktywizowanie uczniów z wykorzystaniem ICT/TIK
- kody QR
- quizy i testy online
- bazy materiałów edukacyjnych
Zajęcia mają charakter warsztatowy z elementami krótkich wykładów/prezentacji
- czas trwania – 5 godzin dydaktycznych
- optymalna grupa uczestników – 25 osób
- warunki techniczne:
- projektor i ekran dobrze widoczny dla uczestników
- dostęp do internetu
- stoliki ustawione w wyspy (po 5-7 osób przy stoliku)
- sposób ewaluacji: ankieta (dyrektor otrzymuje zbiorczy raport przygotowany na podstawie ankiet)
Szkolenie w wersji online:
Przed szkoleniem online prosimy uczestników o zadbanie o sprawność techniczną sprzętu, który będą wykorzystywać podczas szkolenia (sprawdzenie przed szkoleniem jakości połączenia internetowego, zainstalowanie niezbędnych aplikacji i aktualizacji itp.) Wysyłamy wiadomość email ze wskazówkami i linkiem do wirtualnego pokoju.
* Możliwe jest przeprowadzenie szkolenia na platformie, którą wykorzystuje placówka zamawiająca szkolenie (np. MS Teams). Wymaga to jednak uzgodnienia z prowadzącą/prowadzącym szkolenie.
- John Hattie, Widoczne uczenie się dla nauczycieli, Warszawa 2015
- Merill Harmin, Jak motywować uczniów do nauki, Warszawa 2015
- Richard Sagor, Badanie przez działanie. Jak wspólnie badać, żeby lepiej uczyć, Warszawa 2013
- Robert J. Marzano, Sztuka i teoria skutecznego nauczania, Warszawa 2012
- Connie M. Moss i Susan M. Brookhart, Cele uczenia się. Jak pomóc uczniom zrozumieć każdą lekcję – https://glowna.ceo.org.pl/sites/default/files/cele-uczenia-sie.pdf (dostęp: 30.07.2018)
- Radek Kotarski, Włam się do mózgu, 2017
- Huther Gerald, Hauser Uli, Wszystkie dzieci są zdolne, 2014
- Erich Petlák, Jana Zajacová, Dušan Valábik, Rola mózgu w uczeniu się, 2010
- Aleksandra Pezda, Koniec epoki kredy, 2011
- Manfred Spitzer, Jak uczy się mózg, PWN 2011
- Mel Silberman, Elaine Biech, Metody aktywizujące w szkoleniach, Warszawa 2016
- Mirosław Urban, Niekonwencjonalne metody szkoleniowe, GWP 2014
- Jarmuż Sławomir, Kossowska Małgorzata, Witkowski Tomasz, Psychologia dla trenerów, Wolters Kluwer 2017
- Łaguna Mariola, Kozak Agnieszka, Metody prowadzenia szkoleń, GWP 2014
- Akademia Khana – Spersonalizowane materiały dydaktyczne dla wszystkich grup wiekowych https://pl.khanacademy.org (dostęp: 31.07.2018)
- Scholaris – portal wiedzy dla nauczycieli – www.scholaris.pl (dostęp: 31.07.2018)
- Tagxedo – aplikacja do tworzenia chmury słów – http://www.tagxedo.com/ (dostęp: 31.07.2018)
- Kahoot, Quizizz – Portale oferujące możliwość tworzenia quizów, w których udział uczniowie biorą wykorzystując swoje telefony komórkowe – www.getkahoot.com; www.quizizz.com (dostęp: 31.07.2018)
- LearningApps – portal do tworzenia interaktywnych alikacji (gier, zadań edukacyjnych) – www.learningapps.org (dostęp: 31.07.2018)
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Więcej informacji nt. sposobu organizacji naszych szkoleń, kosztów i zasad współpracy znajdziesz w sekcji FAQ.
Kontakt w sprawie szkolenia
Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.
Zadzwoń: +48 601431060
Napisz:
więcej szkoleń dla rad pedagogicznych
udostępnij: