Od wniosku do rekomendacji
Na skróty
Wnioski i rekomendacje to ważny element prowadzenia ewaluacji wewnętrznej, diagnoz oraz różnego rodzaju badań. Stanowią o ich użyteczności w dalszej pracy. Jednak formułowanie wniosków i rekomendacji wciąż sprawia trudności wielu nauczycielom. Warto wiedzieć jak na podstawie analizy danych przejść od wniosku do rekomendacji, bo dzięki temu Wasze refleksje będą bardziej przydatne, a raporty profesjonalne.
Szkolenie stacjonarne lub online
To szkolenie dla rady pedagogicznej możemy zrealizować stacjonarnie lub online w czasie rzeczywistym (live). Korzystamy z aplikacji Google Meet, która wielokrotnie sprawdziła się w naszej pracy.
Uszyjemy na miarę
Pamiętaj, że każde z naszych szkoleń możemy dostosować do Twoich potrzeb. Poinformuj nas o nich korzystając z zakładki "Kontakt w sprawie szkolenia".
Dowiedz się więcej o szkoleniu:
W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:
- analizuje proste dane statystyczne
- rozróżnia wnioski i rekomendacje z badań
- formułuje wnioski i rekomendacje na podstawie wyników badań
- Formułowanie wniosków na podstawie analizy danych (np. wyniki egzaminów zewnętrznych, diagnoz i badań wewnątrzszkolnych)
- Podstawy analizy statystycznej
- Budowanie rekomendacji i praktyczne odniesienie do rzeczywistości szkolnej
- Programy rozwoju i programy doskonalące
Zajęcia mają charakter warsztatowy z elementami krótkich wykładów/prezentacji
- czas trwania – 4 godziny dydaktyczne
- optymalna grupa uczestników – 25 osób
- przy większej grupie uczestników zajęcia mają bardziej prezentacyjny charakter
- uczestnikami mogą być nauczyciele każdego poziomu edukacyjnego danej szkoły
- warunki techniczne:
- projektor i ekran dobrze widoczny dla uczestników
- stoliki ustawione w wyspy (po 5 osób przy stoliku) lub w podkowę
- sposób ewaluacji: ankieta (dyrektor otrzymuje zbiorczy raport przygotowany na podstawie ankiet)
Szkolenie w wersji online:
Przed szkoleniem online prosimy uczestników o zadbanie o sprawność techniczną sprzętu, który będą wykorzystywać podczas szkolenia (sprawdzenie przed szkoleniem jakości połączenia internetowego, zainstalowanie niezbędnych aplikacji i aktualizacji itp.) Wysyłamy wiadomość email ze wskazówkami i linkiem do wirtualnego pokoju.
* Możliwe jest przeprowadzenie szkolenia na platformie, którą wykorzystuje placówka zamawiająca szkolenie (np. MS Teams). Wymaga to jednak uzgodnienia z prowadzącą/prowadzącym szkolenie.
- Agnieszka Borek, Emilia Kowalczyk-Rumak (red.), RÓŻNE DROGI EWALUACJI – poradnik dla dyrektorów szkół i placówek, ORE 2015 – https://doskonaleniewsieci.pl/Upload/Artykuly/6_4/rozne_drogi_ewaluacji.pdf (dostęp: 3.08.2018)
- Agnieszka Borek, Magdalena Tędziagolska (red.), Ewaluacja w szkole i przedszkolu – materiały edukacyjne i narzędzia badawcze dla nauczycielek i nauczycieli – http://eraewaluacji.pl/assets/Ewaluacja-w-szkole-i-przedszkolu.pdf (dostęp: 3.08.2018)
- Elżbieta Tołwińska-Królikowska (red.) Autoewaluacja w szkole, ORE 2010
- Era Ewaluacji – kanał na YouTube – https://www.youtube.com/channel/UCYYpAyxbTOHAU75FofLDMBA (dostęp: 3.08.2018)
- Nadzór Pedagogiczny System Ewaluacji Oświaty – strona www- https://www.npseo.pl/ (dostęp: 3.08.2018)
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Więcej informacji nt. sposobu organizacji naszych szkoleń, kosztów i zasad współpracy znajdziesz w sekcji FAQ.
Kontakt w sprawie szkolenia
Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.
Zadzwoń: +48 601431060
Napisz:
więcej szkoleń dla rad pedagogicznych
udostępnij: