Ewaluacja wewnętrzna – “2 w 1” – warsztaty i realizacja ewaluacji wewnętrznej w Twojej szkole/przedszkolu. 2-modułowy praktyczny warsztat, to kompleksowe wsparcie nauczyciela i szkoły w prowadzeniu użytecznej i prostej ewaluacji swojej pracy.
Dzięki wsparciu eksperta uczestnicy mogą poznać zasady oraz zaprojektować i przeprowadzić badanie proste i użyteczne dla nauczyciela i szkoły. Pokazujemy jak przeprowadzić badania bez ankiet, z wykorzystaniem alternatywnych metod badawczych – minimum dokumentacji.
Uszyjemy na miarę
Pamiętaj, że każde z naszych szkoleń możemy dostosować do Twoich potrzeb. Poinformuj nas o nich korzystając z zakładki "Kontakt w sprawie szkolenia".
Dowiedz się więcej o szkoleniu:
Cele główne:
- Podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie:
- projektowania i prowadzenia ewaluacji wewnętrznej oraz innych badań
- analizy danych
- formułowania wniosków i rekomendacji
- Zaprojektowanie i zrealizowanie ewaluacji wewnętrznej w szkole/przedszkolu
Cele modułu I (projektowanie ewaluacji)
W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:
- opisuje cele ewaluacji wewnętrznej i jej podstawowe funkcje
- tworzy projekt ewaluacji wewnętrznej uwzględniający obszar ewaluacji, kryteria, pytania badawcze oraz metody i narzędzia badawcze – we współpracy z członkami zespołu badawczego/ewaluacyjnego
- dobiera alternatywne metody badawcze adekwatnie do projektowanego badania
Cele modułu II (analiza danych, wnioski i rekomendacje)
W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:
- opisuje cele ewaluacji wewnętrznej i jej podstawowe funkcje
- tworzy projekt ewaluacji wewnętrznej uwzględniający obszar ewaluacji, kryteria, pytania badawcze oraz metody i narzędzia badawcze – we współpracy z członkami zespołu badawczego/ewaluacyjnego
- dobiera alternatywne metody badawcze adekwatnie do projektowanego badania
Moduł I – Projektowanie ewaluacji dla Waszej szkoły/przedszkola
- czym jest, a czym nie jest ewaluacja wewnętrzna w szkole/przedszkolu/placówce
- jak przygotować ewaluację, która jest użyteczna i prosta (dokumentacja ewaluacji na 4 stronach A4!)
- poznanie alternatywnych metod prowadzenia ewaluacji (bez ankiet!)
- jak dobrać metody ewaluacji, by osiągnąć cele ewaluacji przy minimalnym nakładzie pracy
- stworzenie projektu ewaluacji w wybranym przez szkołę obszarze (dostosowanie gotowych wzorów projektów – zob. dalej wykaz obszarów ewaluacji)
Po zakończeniu modułu I:
- Zredagowanie ostatecznej wersji projektów ewaluacji przez uczestników zajęć (liderów zespołów)
- Konsultacje online przygotowanych projektów ewaluacji z ekspertem
- Realizacja projektów w szkole (ok.6-8 tygodni) – eksperckie wsparcie online
Moduł II – Analiza zebranych danych, wnioski i rekomendacje
- jak analizować zebrane dane – analiza danych ilościowych i jakościowych
- czym są wnioski i rekomendacje, jak je formułować – słowa „klucze”
- czym się kierować wybierając rekomendacje do wdrożenia – „mniej znaczy więcej”, kryteria wyboru rekomendacji do realizacji
- opracowanie wniosków i rekomendacji z przeprowadzonego badania/ewaluacji
- jak i komu prezentować dane z ewaluacji
Zajęcia mają charakter warsztatowy z elementami krótkich wykładów/prezentacji (uczestnicy pracują nad realnym projektem ewaluacji dla swojej placówki)
- czas trwania – 2 spotkania po 4 godziny dydaktyczne w odstępie 6-8 tygodni (czas na przeprowadzenie zaprojektowanych badań)
- optymalna grupa uczestników – do 30 osób
- podczas warsztatów praca odbywa się w maks. 4 zespołach pracujących nad własnym projektem ewaluacji (możliwa większa liczba zespołów przy prowadzeniu zajęć przez dwóch trenerów)
- uczestnikami mogą być nauczyciele każdego poziomu edukacyjnego danej szkoły
- warunki techniczne:
- projektor i ekran dobrze widoczny dla uczestników
- stoliki ustawione w 4 wyspy (po 5-7 osób przy stoliku)
Uwaga:
Obszar ewaluacji, nad którym pracują uczestnicy może być zaproponowany przez szkołę/przedszkole lub wybrany z przedstawionych poniżej:
- A. Działania nauczycieli w zakresie indywidualizacji pracy z uczniem objętym dostosowaniem (planowanie, realizacja, monitorowanie, analiza i wnioskowanie, modyfikacje).
B. Działania nauczycieli w zakresie indywidualizacji pracy (planowanie, realizacja, monitorowanie, analiza i wnioskowanie, modyfikacje) w klasie o dużym zróżnicowaniu uczniów. - Tworzenie przez nauczycieli na lekcjach sytuacji sprzyjających wykorzystaniu uczniowskiej wiedzy w praktyce.
- Działania nauczycieli stymulujące aktywności uczniów (inicjowanie, wzmacnianie, koordynowanie).
- Działania nauczycieli kształtujące u uczniów umiejętność dokonywania samooceny.
- Podejmowanie przez nauczycieli działań służących integracji wiedzy uczniów z różnych dziedzin.
- Wzmacniania przez nauczycieli motywacji uczniów do uczenia się.
- Budowanie przez nauczycieli odpowiedzialności uczniów za uczenie się.
- Wspieranie przez nauczycieli relacji sprzyjających uczeniu się uczniów.
- Stosowanie metod i form pracy sprzyjających uczeniu się uczniów.
- Stosowanie przez nauczycieli metod i form oceniania sprzyjających uczeniu się.
- Podnoszenie przez nauczycieli umiejętności uczenia się uczniów.
Program realizowany jest w oparciu o model i materiały wypracowane w ramach Programu Wzmocnienia Efektywności Systemu Nadzoru Pedagogicznego i Oceny Jakości Pracy Szkoły Etap III realizowanego przez Ośrodek Rozwoju Edukacji w partnerstwie z Uniwersytetem Jagiellońskim i Erą Ewaluacji w ramach III Priorytetu Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 3.1 współfinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego.
- sposób ewaluacji: ankieta (dyrektor otrzymuje zbiorczy raport przygotowany na podstawie ankiet)
- Agnieszka Borek, Emilia Kowalczyk-Rumak (red.), RÓŻNE DROGI EWALUACJI – poradnik dla dyrektorów szkół i placówek, ORE 2015 – https://doskonaleniewsieci.pl/Upload/Artykuly/6_4/rozne_drogi_ewaluacji.pdf (dostęp: 3.08.2018)
- Agnieszka Borek, Magdalena Tędziagolska (red.), Ewaluacja w szkole i przedszkolu – materiały edukacyjne i narzędzia badawcze dla nauczycielek i nauczycieli – http://eraewaluacji.pl/assets/Ewaluacja-w-szkole-i-przedszkolu.pdf (dostęp: 3.08.2018)
- Elżbieta Tołwińska-Królikowska (red.) Autoewaluacja w szkole, ORE 2010
- Era Ewaluacji – kanał na YouTube – https://www.youtube.com/channel/UCYYpAyxbTOHAU75FofLDMBA (dostęp: 3.08.2018)
- Nadzór Pedagogiczny System Ewaluacji Oświaty – strona www- https://www.npseo.pl/ (dostęp: 3.08.2018)
Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.
Zadzwoń: +48 503 37 90 30
Napisz:
[contact-form-7 id=”1539″ title=”Zamow_zapytaj_szkolenie”]
udostępnij: