Zarządzanie zespołem klasowym – harmonia i dyscyplina
Na skróty
Stworzenie warunków do rozwoju uczniów jest dużym wyzwaniem dla nauczycieli. Ład, harmonia i dyscyplina rozumiana jako przestrzeganie przyjętych zasad są ważnymi warunkami w tworzeniu atmosfery sprzyjającej uczeniu się.
Istotną kompetencją nauczyciela jest zatem umiejętność zarządzania zespołem klasowym, zarówno w ujęciu strategicznym (prewencyjnym), jak i interwencyjnym.
Szkolenie stacjonarne lub online
To szkolenie dla rady pedagogicznej możemy zrealizować stacjonarnie lub online w czasie rzeczywistym (live). Korzystamy z aplikacji Google Meet, która wielokrotnie sprawdziła się w naszej pracy.
Uszyjemy na miarę
Pamiętaj, że każde z naszych szkoleń możemy dostosować do Twoich potrzeb. Poinformuj nas o nich korzystając z zakładki "Kontakt w sprawie szkolenia".
Dowiedz się więcej o szkoleniu:
W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:
- charakteryzuje etapy rozwoju zespołu klasowego
- podaje przykłady działań podejmowanych przez nauczyciela, które mają pozytywny wpływ na budowanie harmonii w zespole klasowym
- projektuje strategie możliwe do zastosowania w swojej pracy, które sprzyjają rozwojowi harmonii i dyscypliny w zespole klasowym
- etapy rozwoju zespołu klasowego i ich znaczenie dla skutecznego zarządzania procesami grupowymi w klasie
- strategie sprzyjające budowaniu zespołu klasowego – co robić, by budować harmonijny i zdyscyplinowany zespół klasowy
- rola nauczyciela w zarządzaniu klasą na poszczególnych etapach rozwoju zespołu klasowego – co powinien robić oraz czego powinien unikać nauczyciel, by pomóc uczniom zbudować ich zespół
- zadania i wpływ wychowawcy oraz nauczycieli przedmiotów na kształtowanie zespołu klasowego – współpraca nauczycielskiego zespołu oddziałowego
- jak rozwój zespołu klasowego wpływa na dyscyplinę w klasie oraz osiągnięcia poszczególnych uczniów
- praktyczne wskazówki dotyczące tworzenia warunków do rozwoju harmonijnego, zdyscyplinowanego i zgranego zespołu uczniów
Zajęcia mają charakter warsztatowy z elementami krótkich wykładów/prezentacji
- czas trwania – 8 godzin dydaktycznych (lub 2×4 godziny dydaktyczne)
- optymalna grupa uczestników – 25 osób
uczestnikami mogą być nauczyciele szkół podstawowych, gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych zarówno stawiający pierwsze kroki w zawodzie jaki doświadczeni, poszukujący lub chcący odświeżyć swój warsztat
- warunki techniczne:
- projektor i ekran dobrze widoczny dla uczestników
- stoliki ustawione w wyspy (po 5-6 osób przy stoliku) lub w podkowę
- sposób ewaluacji: ankieta (dyrektor otrzymuje zbiorczy raport przygotowany na podstawie ankiet)
Szkolenie w wersji online:
Przed szkoleniem online prosimy uczestników o zadbanie o sprawność techniczną sprzętu, który będą wykorzystywać podczas szkolenia (sprawdzenie przed szkoleniem jakości połączenia internetowego, zainstalowanie niezbędnych aplikacji i aktualizacji itp.) Wysyłamy wiadomość email ze wskazówkami i linkiem do wirtualnego pokoju.
* Możliwe jest przeprowadzenie szkolenia na platformie, którą wykorzystuje placówka zamawiająca szkolenie (np. MS Teams). Wymaga to jednak uzgodnienia z prowadzącą/prowadzącym szkolenie.
- Jarosław Jagieła, Socjoterapia w szkole. Krótki poradnik psychologiczny, Kraków 2009
- Kazimierz Słupek. Dyscyplina w klasie. Poradnik pedagogiczny , 2010
- Jakub Kołodziejczyk, Dyscyplina w klasie. Metody i techniki interwencji, NODN Sophia, 2005 – http://www.nodnsophia.pl/download/dyscyplina-w-klasie-wydawnictwo-sophia.pdf (dostęp: 3.08.2018)
- Marshall B. Rosenberg, Rozwiązywanie konfliktów poprzez porozumienie bez przemocy, 2008
- Thomas Gordon, Wychowanie bez porażek, wyd. PAX, Warszawa 2014
- Thomas Gordon, Wychowanie bez porażek w praktyce, wyd. PAX, Warszawa 1993
- Thomas Gordon, Wychowanie bez porażek w szkole, wyd. PAX, Warszawa 1995
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Więcej informacji nt. sposobu organizacji naszych szkoleń, kosztów i zasad współpracy znajdziesz w sekcji FAQ.
Kontakt w sprawie szkolenia
Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.
Zadzwoń: +48 601431060
Napisz:
więcej szkoleń dla rad pedagogicznych
udostępnij: