Metody pracy w sytuacji przemocy rówieśniczej w szkole
Na skróty
Praktyczny warsztat dla nauczycieli z zakresu stosowania metod postępowania w sytuacjach przemocy rówieśniczej w szkole. Wykorzystanie metody wspólnej sprawy oraz metody bez obwiniania.
Szkolenie stacjonarne lub online
To szkolenie dla rady pedagogicznej możemy zrealizować stacjonarnie lub online w czasie rzeczywistym (live). Korzystamy z aplikacji Google Meet, która wielokrotnie sprawdziła się w naszej pracy.
Uszyjemy na miarę
Pamiętaj, że każde z naszych szkoleń możemy dostosować do Twoich potrzeb. Poinformuj nas o nich korzystając z zakładki "Kontakt w sprawie szkolenia".
Dowiedz się więcej o szkoleniu:
W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:
- posługuje się metodami postępowania w sytuacji przemocy rówieśniczej w szkole (metoda wspólnej sprawy, metoda bez obwiniania)
- działania nauczyciela w sytuacji przemocy rówieśniczej wśród uczniów
- trening stosowania wybranych metod postępowania w sytuacji przemocy rówieśniczej w szkole
- praktyczne metody postępowania w sytuacji przemocy rówieśniczej wśród uczniów:
- Metoda wspólnej sprawy
- Metoda bez obwiniania
- czas trwania – 4 godziny dydaktyczne
- optymalna grupa uczestników – 25 osób
- uczestnikami mogą być nauczyciele każdego poziomu edukacyjnego danej szkoły
- warunki techniczne:
- projektor i ekran dobrze widoczny dla uczestników
- sposób ewaluacji: ankieta (dyrektor otrzymuje zbiorczy raport przygotowany na podstawie ankiet)
- Jadwiga Przewłocka, Raport z badania IBE, Warszawa 2015 – http://www.ibe.edu.pl/pl/aktualnosci/525-przemoc-w-polskiej-szkole (dostęp: 3.08.2018)
- Jarosław Jagieła, Socjoterapia w szkole. Krótki poradnik psychologiczny, Kraków 2009
- Kazimierz Słupek. Dyscyplina w klasie. Poradnik pedagogiczny , 2010
- Jakub Kołodziejczyk, Dyscyplina w klasie. Metody i techniki interwencji, NODN Sophia, 2005 – http://www.nodnsophia.pl/download/dyscyplina-w-klasie-wydawnictwo-sophia.pdf (dostęp: 3.08.2018)
- Marshall B. Rosenberg, Rozwiązywanie konfliktów poprzez porozumienie bez przemocy, 2008
- Thomas Gordon, Wychowanie bez porażek, wyd. PAX, Warszawa 2014
- Thomas Gordon, Wychowanie bez porażek w praktyce, wyd. PAX, Warszawa 1993
- Thomas Gordon, Wychowanie bez porażek w szkole, wyd. PAX, Warszawa 1995
- Lucyna Bojarska, Od walenia po łapach do zmarszczenia brwi, czyli o środkach dyscyplinujących w szkole, Wolters Kluwer, 2009
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Więcej informacji nt. sposobu organizacji naszych szkoleń, kosztów i zasad współpracy znajdziesz w sekcji FAQ.
Cykl szkoleń
To szkolenie jest częścią cyklu szkoleń poświęconych agresji i przemocy rówieśniczej. Można je zrealizować jako samodzielne szkolenie. Rekomendujemy jednak realizację cyklu szkoleń z tego obszaru dla osiągnięcia lepszych efektów w Waszej szkole.
Kontakt w sprawie szkolenia
Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.
Zadzwoń: +48 601431060
Napisz:
więcej szkoleń dla rad pedagogicznych
udostępnij: