Aktywizowanie i motywowanie dzieci w wieku przedszkolnym i/lub wczesnoszkolnym
Na skróty
Umiejętność tworzenia przestrzeni do aktywności dzieci oraz umiejętność ich motywowania, to ważna kompetencja nauczyciela. Świadomość stosowanych metod i form pracy będzie sprzyjającym warunkiem organizowania przez niego procesu nauczania – uczenia się.
Szkolenie jest częścią programu rozwojowego pn. Rozwijanie warsztatu pracy nauczyciela przedszkola i/lub klas I-III. Może być zorganizowane jako samodzielne szkolenie lub jako część kursu składającego się z kilku szkoleń.
Uszyjemy na miarę
Pamiętaj, że każde z naszych szkoleń możemy dostosować do Twoich potrzeb. Poinformuj nas o nich korzystając z zakładki "Kontakt w sprawie szkolenia".
Dowiedz się więcej o szkoleniu:
W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:
- charakteryzuje wybrane metody aktywizowania dzieci w procesie kształcenia
- wyjaśnia podstawowe kwestie teoretyczne dotyczące aktywizowania i motywowania dzieci do nauki
- planuje zajęcia z uwzględnieniem aktywnych metod pracy
- Motywowanie i aktywizowanie – ważne kwestie w procesie kształcenia
- Inspirowanie przez intrygujące wprowadzenia do zajęć
- Dzieci mają wybór – o możliwościach współdecydowania przez dzieci w procesie kształcenia (współdecydowanie o wyborze aktywności, kolejności działań, możliwość włączania pomysłów dzieci w tok zajęć)
- Uwzględnianie zainteresowań dzieci w procesie kształcenia
- Gra edukacyjna – jak ją wykorzystać w przedszkolu i/lub w klasach I-III?
Czas trwania szkolenia: 4-6 godzin dydaktycznych (zależnie od indywidualnych ustaleń)
Zajęcia mają charakter warsztatowy, wykorzystane będą także:
- miniwykład, prezentacja trenerska
- praca w grupach (wypracowywanie rozwiązań, praca z tekstem)
- dyskusja moderowana
Warunki techniczne:
- projektor i ekran dobrze widoczny dla uczestników
- stoliki ustawione w wyspy (po 5-6 osób przy stoliku)
Optymalna wielkość grupy warsztatowej: 15-25
Uczestnicy: Nauczyciele przedszkoli i klas I-III
- Olczak A., Orłowska B.A., Program i podręcznik we wczesnej edukacji dzieci – wybrane zagadnienia, Gorzów Wlkp. 2011, Wyd. PWSZ.
- Olczak A., Orłowska B.A.,Edukacja przedszkolna – odkrywanie jej znaczenia, Gorzó Wlkp. 2013, Wyd. PWSZ.
- Waloszek D., Program w edukacji dzieci. Geneza. Istota. Kryteria, Warszawa 2005, Wyd. Akademickie „Żak”
- Czasopismo refleksyjnych nauczycieli „Inspirator” 2016, nr 3 – https://fedr.pl/INSPIRATOR/Inspirator_nr3.pdf
- Czasopismo refleksyjnych nauczycieli „Inspirator” 2017, nr 5 – https://fedr.pl/INSPIRATOR/Inspirator_nr5.pdf
- Czasopismo refleksyjnych nauczycieli „Inspirator” 2018, nr 7 – https://fedr.pl/INSPIRATOR/Inspirator_nr7.pdf
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Więcej informacji nt. sposobu organizacji naszych szkoleń, kosztów i zasad współpracy znajdziesz w sekcji FAQ.
Kontakt w sprawie szkolenia
Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.
Zadzwoń: +48 601431060
Napisz:
więcej szkoleń dla rad pedagogicznych
udostępnij: