Przejdź do treści

Agresja i przemoc rówieśnicza

Na skróty

Agresja i przemoc rówieśnicza wśród uczniów, to znaczący problem w polskich szkołach. Przybiera różne formy (np. fizyczna, psychiczna, słowna) oraz ma różne źródła i przyczyny. Nauczyciele często czują się bezradni wobec powtarzających się aktów agresji i przemocy. Często trudnym zachowaniom dzieci przypisywane jest źródło w postaci tzw. bezstresowego wychowania i przyznawania dzieciom „zbyt wielu praw”.

Podczas realizacji warsztatów uczestnicy dowiedzą się jakie są źródła takich zachowań oraz jaka jest rola nauczyciela w powstawaniu i zapobieganiu zachowaniom agresywnym. 

Szkolenie stacjonarne lub online

To szkolenie dla rady pedagogicznej możemy zrealizować stacjonarnie lub online w czasie rzeczywistym (live). Korzystamy z aplikacji Google Meet, która wielokrotnie sprawdziła się w naszej pracy.

Uszyjemy na miarę

Pamiętaj, że każde z naszych szkoleń możemy dostosować do Twoich potrzeb. Poinformuj nas o nich korzystając z zakładki "Kontakt w sprawie szkolenia".

Dowiedz się więcej o szkoleniu:

W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:

  • rozróżnia zjawisko agresji i przemocy rówieśniczej
  • charakteryzuje czynniki związane ze szkołą, które mają wpływ na powstawanie zjawiska agresji i przemocy rówieśniczej
  • podaje przykłady działań nauczyciela niwelujących zjawisko przemocy i agresji w szkole
  • najnowsze dane charakteryzujące zjawisko agresji i przemocy rówieśniczej w polskich szkołach
  • rodzaje zachowań agresywnych
  • rozróżnienie między agresją a przemocą rówieśniczą
  • prawdy i mity o agresji i przemocy uczniów
  • źródła zachowań agresywnych i przemocowych u dzieci i młodzieży
  • wpływ szkoły na zachowania agresywne – co można zmienić w szkole, by było w niej mniej agresji
  • rola nauczyciela w zapobieganiu zachowaniom agresywnym dzieci i młodzieży

 

  • czas trwania  –  4 godziny dydaktyczne 
  • optymalna grupa uczestników – 25 osób
  • przy większej grupie zajęcia mają bardziej prezentacyjny charakter
  • uczestnikami mogą być nauczyciele każdego poziomu edukacyjnego danej szkoły
  • warunki techniczne:
    • projektor i ekran dobrze widoczny dla uczestników
  • sposób ewaluacji: ankieta (dyrektor otrzymuje zbiorczy raport przygotowany na podstawie ankiet)
  • Marshall B. Rosenberg, Rozwiązywanie konfliktów poprzez porozumienie bez przemocy, 2008
  • Thomas Gordon, Wychowanie bez porażek, wyd. PAX, Warszawa 2014
  • Thomas Gordon, Wychowanie bez porażek w praktyce, wyd. PAX, Warszawa 1993
  • Thomas Gordon, Wychowanie bez porażek w szkole, wyd. PAX, Warszawa 1995
  • Lucyna Bojarska, Od walenia po łapach do zmarszczenia brwi, czyli o środkach dyscyplinujących w szkole, Wolters Kluwer, 2009

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Więcej informacji nt. sposobu organizacji naszych szkoleń, kosztów i zasad współpracy znajdziesz w sekcji FAQ.

Cykl szkoleń

To szkolenie jest częścią cyklu szkoleń poświęconych agresji i przemocy rówieśniczej. Można je zrealizować jako samodzielne szkolenie. Rekomendujemy jednak realizację cyklu szkoleń z tego obszaru dla osiągnięcia lepszych efektów w Waszej szkole.

Kontakt w sprawie szkolenia

Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.

Zadzwoń:  +48 601431060

Napisz:

W tej sekcji podaj najważniejsze informacje dotyczące Twojego zapytania.

Jeśli dotyczy ono szkolenia, które właśnie przeglądasz pozostaw temat wiadomości niezmieniony

W tej sekcji możesz podać dodatkowe informacje, które pomogą nam odpowiedzieć na Twoje zapytanie, np.:

- kim są uczestnicy szkolenia (nauczyciele, dyrektorzy, pedagodzy, uczniowie, rodzice, obsługa techniczna itp.)
- ilu uczestników może wziąć udział w szkoleniu? czy będzie to jedna czy kilka grup?
- kiedy mogłoby się odbyć szkolenie? możesz podać datę lub przedział czasowy, lub określony dzień tygodnia, w którym zazwyczaj organizujecie szkolenia dla Waszej rady
- jakiego rodzaju placówkę reprezentujesz

Wypełnienie tej sekcji jest opcjonalne. Możesz uzupełnić wszystkie lub tylko część pól, lub przejść do ostatniej części.
W tej sekcji podaj dane kontaktowe, które pomogą nam w udzieleniu Tobie wyczerpującej odpowiedzi.

-informacje wymagane oznaczone są gwiazdką

więcej szkoleń dla rad pedagogicznych

udostępnij: