Agresja i przemoc rówieśnicza
Na skróty
Agresja i przemoc rówieśnicza wśród uczniów, to znaczący problem w polskich szkołach. Przybiera różne formy (np. fizyczna, psychiczna, słowna) oraz ma różne źródła i przyczyny. Nauczyciele często czują się bezradni wobec powtarzających się aktów agresji i przemocy. Często trudnym zachowaniom dzieci przypisywane jest źródło w postaci tzw. bezstresowego wychowania i przyznawania dzieciom „zbyt wielu praw”.
Podczas realizacji warsztatów uczestnicy dowiedzą się jakie są źródła takich zachowań oraz jaka jest rola nauczyciela w powstawaniu i zapobieganiu zachowaniom agresywnym.
Szkolenie stacjonarne lub online
To szkolenie dla rady pedagogicznej możemy zrealizować stacjonarnie lub online w czasie rzeczywistym (live). Korzystamy z aplikacji Google Meet, która wielokrotnie sprawdziła się w naszej pracy.
Uszyjemy na miarę
Pamiętaj, że każde z naszych szkoleń możemy dostosować do Twoich potrzeb. Poinformuj nas o nich korzystając z zakładki "Kontakt w sprawie szkolenia".
Dowiedz się więcej o szkoleniu:
W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:
- rozróżnia zjawisko agresji i przemocy rówieśniczej
- charakteryzuje czynniki związane ze szkołą, które mają wpływ na powstawanie zjawiska agresji i przemocy rówieśniczej
- podaje przykłady działań nauczyciela niwelujących zjawisko przemocy i agresji w szkole
- najnowsze dane charakteryzujące zjawisko agresji i przemocy rówieśniczej w polskich szkołach
- rodzaje zachowań agresywnych
- rozróżnienie między agresją a przemocą rówieśniczą
- prawdy i mity o agresji i przemocy uczniów
- źródła zachowań agresywnych i przemocowych u dzieci i młodzieży
- wpływ szkoły na zachowania agresywne – co można zmienić w szkole, by było w niej mniej agresji
- rola nauczyciela w zapobieganiu zachowaniom agresywnym dzieci i młodzieży
- czas trwania – 4 godziny dydaktyczne
- optymalna grupa uczestników – 25 osób
- przy większej grupie zajęcia mają bardziej prezentacyjny charakter
- uczestnikami mogą być nauczyciele każdego poziomu edukacyjnego danej szkoły
- warunki techniczne:
- projektor i ekran dobrze widoczny dla uczestników
- sposób ewaluacji: ankieta (dyrektor otrzymuje zbiorczy raport przygotowany na podstawie ankiet)
- Jadwiga Przewłocka, Raport z badania IBE, Warszawa 2015 – http://www.ibe.edu.pl/pl/aktualnosci/525-przemoc-w-polskiej-szkole (dostęp: 3.08.2018)
- Jarosław Jagieła, Socjoterapia w szkole. Krótki poradnik psychologiczny, Kraków 2009
- Kazimierz Słupek. Dyscyplina w klasie. Poradnik pedagogiczny , 2010
- Jakub Kołodziejczyk, Dyscyplina w klasie. Metody i techniki interwencji, NODN Sophia, 2005 – http://www.nodnsophia.pl/download/dyscyplina-w-klasie-wydawnictwo-sophia.pdf (dostęp: 3.08.2018)
- Marshall B. Rosenberg, Rozwiązywanie konfliktów poprzez porozumienie bez przemocy, 2008
- Thomas Gordon, Wychowanie bez porażek, wyd. PAX, Warszawa 2014
- Thomas Gordon, Wychowanie bez porażek w praktyce, wyd. PAX, Warszawa 1993
- Thomas Gordon, Wychowanie bez porażek w szkole, wyd. PAX, Warszawa 1995
- Lucyna Bojarska, Od walenia po łapach do zmarszczenia brwi, czyli o środkach dyscyplinujących w szkole, Wolters Kluwer, 2009
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Więcej informacji nt. sposobu organizacji naszych szkoleń, kosztów i zasad współpracy znajdziesz w sekcji FAQ.
Cykl szkoleń
To szkolenie jest częścią cyklu szkoleń poświęconych agresji i przemocy rówieśniczej. Można je zrealizować jako samodzielne szkolenie. Rekomendujemy jednak realizację cyklu szkoleń z tego obszaru dla osiągnięcia lepszych efektów w Waszej szkole.
Kontakt w sprawie szkolenia
Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.
Zadzwoń: +48 601431060
Napisz:
więcej szkoleń dla rad pedagogicznych
udostępnij: