Jak rozwijać kreatywne myślenie uczniów

Ken Robinson twierdzi, że do kreatywności nie dorastamy, ale wyrastamy z niej lub raczej, zostajemy z niej wyedukowani. Dzieci są kreatywne, a potem idą do szkoły. Kreatywne myślenie, nastawione na poszukiwanie nietuzinkowych rozwiązań to bardzo ceniona kompetencja. Zatem jak rozwijać kreatywne myślenie uczniów? Jak nie zabijać w nich tego naturalnego daru?

Pamiętaj, że każde z naszych szkoleń możemy dostosować do Twoich potrzeb. Poinformuj nas o nich korzystając z zakładki "Kontakt w sprawie szkolenia".

Dowiedz się więcej o szkoleniu:

W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:

  • definiuje pojęcie kreatywnego myślenia
  • charakteryzuje działania nauczyciela wpływające pozytywnie i negatywnie na rozwój kreatywnego myślenia u uczniów
  • podaje przykłady i sposoby wykorzystania technik i narzędzi rozwijających krytyczne myślenie u uczniów
  • projektuje lekcje z wykorzystaniem takich technik i narzędzi
  • Czym jest i czym nie jest kreatywność, na czym naprawdę polega kreatywne myślenie
  • Czy każdy jest kreatywny
  • Co rozwija kreatywność uczniów
  • „Zabójcy” kreatywności – czego unikać
  • Techniki wykorzystujące twórcze myślenie: np. burza mózgów, skojarzenia, mind mapping (mapy myśli), kapelusze de Bono i inne
  • Ćwiczenia rozwijające kreatywność i wychodzenie poza schemat
  • Pomysły na kreatywne lekcje – sztywność i szablonowość kontra fantazja i wyobraźnia na lekcji, efekty  „wow!”

Zajęcia mają charakter warsztatowy z elementami krótkich wykładów/prezentacji

  • czas trwania – 4 godziny dydaktyczne
  • optymalna grupa uczestników – 25 osób
  • uczestnikami mogą być nauczyciele szkół podstawowych, gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych zarówno stawiający pierwsze kroki w zawodzie jaki doświadczeni, poszukujący lub chcący odświeżyć swój warsztat 

  • warunki techniczne:
    • projektor i ekran dobrze widoczny dla uczestników
    • stoliki ustawione w wyspy (po 5-6 osób przy stoliku) lub w podkowę
  • sposób ewaluacji: ankieta (dyrektor otrzymuje zbiorczy raport przygotowany na podstawie ankiet)
  • Ken Robinson – wystąpienie na TED nt. tego, że szkoły zabijają kreatywność https://www.ted.com/talks/ken_robinson_says_schools_kill_creativity?language=pl (dostęp: 30.07.2018)
  • Ken Robinson, Uchwycić żywioł. O tym, jak znalezienie pasji zmienia wszystko, 2017
  • Ken Robinson, Odkryj swój żywioł. Jak odkryć swoje talenty, odnaleźć pasję i zmienić swoje życie, 2015
  • Ken Robinson, Kreatywne szkoły. Oddolna rewolucja, która zmienia edukację, 2015
  • Ken Robinson, Oblicza umysłu. Ucząc się kreatywności, 2016
  • Agnieszka Biela, Trening kreatywności. Jak pobudzić twórcze myślenie, 2015
  • Aleksandra Świstak, Mateusz Świstak, Zabawy z ryżem. Edukacyjne zabawy rozwijające kreatywność i integrację sensoryczną, 2015
  • Andrew Fuller, Psychologia geniuszu. Odblokuj talenty i kreatywność swojego dziecka, 2017
  • Radek Kotarski, Nic bardziej mylnego!, 2015
  • Radek Kotarski, Włam się do mózgu, 2017
  • Huther Gerald, Hauser Uli, Wszystkie dzieci są zdolne, 2014
  • Erich Petlák, Jana Zajacová, Dušan Valábik, Rola mózgu w uczeniu się, 2010
  • Paul Tough, Jak dzieci osiągają sukces. Nauka siły woli i ciekawości świata, 2014

Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.

Zadzwoń:  +48 503 37 90 30

Napisz:

Dotyczy szkolenia (wymagane)
Pojawi się jako temat wiadomości e-mail

Treść wiadomości
Napisz swoje pytania i sugestie. Możesz również wskazać potrzeby Twoje, Twojego zespołu lub placówki. To pozwoli nam przygotować bardziej wyczerpującą odpowiedź.

Jeśli chcesz, możesz podać nam więcej szczegółów nt. uczestników i proponowanego terminu szkolenia.

Chcę podać więcej szczegółów

Uczestnicy szkolenia

Najbardziej efektywne szkolenie warsztatowe najczęściej jest możliwe w grupie do 20 osób. W szkoleniach “prezentacyjnych” może brać udział większa grupa uczestników, jednak są one mniej efektywne od praktycznych zajęć warsztatowych.Dla dużych zespołów (rad pedagogicznych) proponujemy rozważenie przeprowadzenia szkolenia w kilku grupach.

Liczba grup szkoleniowych



Liczba osób w każdej grupie



Charakterystyka uczestników
Krótko opisz kim są uczestnicy szkolenia (np. dyrektorzy i ich zastępcy, nauczyciele, pracownicy niepedagogiczni, uczniowie, rodzice)

Preferowany termin szkolenia
Podaj dogodną datę szkolenia (tylko pierwsze pole) lub przedział dogodnych dat (oba pola)

od

do

———–
DANE KONTAKTOWE

Twoje dane (wysyłającego zapytanie)

Imię (wymagane)



Nazwisko (wymagane)



Adres email (wymagane)



Numer telefonu
(Nie jest wymagany, ale pomoże w szybkim kontakcie. Podaj numer, pod którym najszybciej będziemy mogli nawiązać kontakt.)



Rodzaj placówki, której dotyczy zapytanie (wymagane):


Wpisz rodzaj placówki:

Twoja funkcja w placówce (wymagane):


Wpisz swoją funkcję:

Nazwa placówki



Adres placówki

Podanie adresu (przynajmniej miejscowości) pomoże nam w dokonaniu ewentualnej wyceny szkolenia z uwzględnieniem kosztów dojazdu

———–

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach i zakresie zgodnymi z realizacją usługi zapytania/zamówienia opisanej w Polityce prywatności. Wiem, że zgodę tą mogę w każdej chwili wycofać. (wymagane)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie newslettera Percepti Edukacja

Newsletter zawiera informacje o naszych szkoleniach oraz inne informacje dotyczące edukacji (np. artykuły, materiały edukacyjne, przykłady dobrych praktyk). Zgodę na otrzymywanie newslettera można wycofać w każdym czasie, klikając w link dołączony do każdego newslettera.

Zobacz politykę prywatności

udostępnij:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Share on print
Przewiń do góry