Uczniowie na dopalaczach (interwencja)

Dzisiaj młodzi ludzie mają stosunkowo łatwy dostęp do środków psychoaktywnych. W mediach często pojawiają się informacje o przypadkach zażycia dopalaczy przez młodych ludzi i tragicznych konsekwencjach z tym związanych.

Nauczyciele powinni nie tylko podejmować działania profilaktyczne, ale także umiejętnie przeprowadzać interwencje w przypadku podejrzenia lub stwierdzenia, że uczeń jest pod wpływem takich środków.

Pamiętaj, że każde z naszych szkoleń możemy dostosować do Twoich potrzeb. Poinformuj nas o nich korzystając z zakładki "Kontakt w sprawie szkolenia".

Dowiedz się więcej o szkoleniu:

W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:

  • rozpoznaje objawy zażycia środków psychoaktywnych
  • przytacza sposoby reagowania w sytuacji podejrzenia, że uczeń jest pod wpływem środków psychoaktywnych
  • projektuje wspólnie z innymi nauczycielami szkolną procedurę postępowania w przypadku podejrzenia zażycia przez ucznia środków psychoaktywnych
  • konstruuje schematy zajęć i rozmów z uczniami i ich rodzicami nt. dopalaczy i narkotyków
  • Sygnały świadczące o tym, że uczeń może zażywać środki psychoaktywne (dopalacze, narkotyki, odurzające środki medyczne)
  • Sposoby reagowania w sytuacji podejrzenia, że uczeń jest pod wpływem substancji psychoaktywnej – interwencja nauczyciela lub innego pracownika szkoły
  • Wewnątrzszkolne procedury postępowania w sytuacji podejrzenia, że uczeń jest pod wpływem substancji psychoaktywnej
  • Formy pomocy uczniowi mającemu problemy z zażywaniem substancji psychoaktywnych – współpraca z instytucjami zewnętrznymi
  • Jak rozmawiać o dopalaczach i narkotykach z uczniami i ich rodzicami (interwencja)
  • Konsekwencje zaniechania działań w przypadku podejrzenia zażywania przez ucznia/uczniów substancji psychoaktywnych
  • czas trwania – 4 godziny dydaktyczne
  • optymalna grupa uczestników – do ustalenia (zależna od formy zajęć) 
  • zajęcia adresowane do nauczycieli, wychowawców, pedagogów i psychologów szkolnych
  • warunki techniczne:
    • projektor i ekran dobrze widoczny dla uczestników
  • sposób ewaluacji: ankieta (dyrektor otrzymuje zbiorczy raportprzygotowany na podstawie ankiet)
  • Anna Kuciak, Szkoła wobec nowych narkotyków – dopalaczy, w: „Trendy nr 4/2015” http://www.bc.ore.edu.pl/Content/819/T4_15+Szkola+wobec+nowych+narkotykow+-+dopalaczy.pdf (dostęp: 3.08.2018)
  • Demel R., Görgen W., Hartman R., Horre K., FreD goes net – wczesna interwencja wobec młodych osób używających narkotyków, Warszawa, KBPN 2013
  • Erickson C.K., Nauka o uzależnieniach. Od neurobiologii do skutecznych metod leczenia, Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2010
  • Jabłoński P., Bukowska B., Czakała J. (red.), Uzależnienie od narkotyków. Podręcznik dla terapeutów, Warszawa: KBPN, 2012
  • Jabłoński P., Malczewski A., Dopalacze. Skala zjawiska i przeciwdziałanie, Warszawa: KBPN, 2014
  • Maclean N., Egli T., Łazuga–Koczurowska J. (red.), Młodzież i narkotyki. Terapia i rehabilitacja, Warszawa: KBPN, 2007

 

Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.

Zadzwoń:  +48 503 37 90 30

Napisz:

Dotyczy szkolenia (wymagane)
Pojawi się jako temat wiadomości e-mail

Treść wiadomości
Napisz swoje pytania i sugestie. Możesz również wskazać potrzeby Twoje, Twojego zespołu lub placówki. To pozwoli nam przygotować bardziej wyczerpującą odpowiedź.

Jeśli chcesz, możesz podać nam więcej szczegółów nt. uczestników i proponowanego terminu szkolenia.

Chcę podać więcej szczegółów

Uczestnicy szkolenia

Najbardziej efektywne szkolenie warsztatowe najczęściej jest możliwe w grupie do 20 osób. W szkoleniach “prezentacyjnych” może brać udział większa grupa uczestników, jednak są one mniej efektywne od praktycznych zajęć warsztatowych.Dla dużych zespołów (rad pedagogicznych) proponujemy rozważenie przeprowadzenia szkolenia w kilku grupach.

Liczba grup szkoleniowych



Liczba osób w każdej grupie



Charakterystyka uczestników
Krótko opisz kim są uczestnicy szkolenia (np. dyrektorzy i ich zastępcy, nauczyciele, pracownicy niepedagogiczni, uczniowie, rodzice)

Preferowany termin szkolenia
Podaj dogodną datę szkolenia (tylko pierwsze pole) lub przedział dogodnych dat (oba pola)

od

do

———–
DANE KONTAKTOWE

Twoje dane (wysyłającego zapytanie)

Imię (wymagane)



Nazwisko (wymagane)



Adres email (wymagane)



Numer telefonu
(Nie jest wymagany, ale pomoże w szybkim kontakcie. Podaj numer, pod którym najszybciej będziemy mogli nawiązać kontakt.)



Rodzaj placówki, której dotyczy zapytanie (wymagane):


Wpisz rodzaj placówki:

Twoja funkcja w placówce (wymagane):


Wpisz swoją funkcję:

Nazwa placówki



Adres placówki

Podanie adresu (przynajmniej miejscowości) pomoże nam w dokonaniu ewentualnej wyceny szkolenia z uwzględnieniem kosztów dojazdu

———–

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach i zakresie zgodnymi z realizacją usługi zapytania/zamówienia opisanej w Polityce prywatności. Wiem, że zgodę tą mogę w każdej chwili wycofać. (wymagane)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie newslettera Percepti Edukacja

Newsletter zawiera informacje o naszych szkoleniach oraz inne informacje dotyczące edukacji (np. artykuły, materiały edukacyjne, przykłady dobrych praktyk). Zgodę na otrzymywanie newslettera można wycofać w każdym czasie, klikając w link dołączony do każdego newslettera.

Zobacz politykę prywatności

udostępnij:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Share on print