Jak pytać, żeby rozwijać samodzielne myślenie uczniów?
Na skróty |
Pytania mają moc! Dobrze sformułowane pytanie pobudza do refleksji, wzmacnia motywację, pomaga rozumieć zjawiska, procesy, relacje, podnosi efektywność kształcenia, rozwija samodzielne myślenie. W szkole nauczyciele zadają uczniom wiele pytań. Jednak duża część z nich, to pytania sprawdzające, na które jest jedna poprawna odpowiedź. Odpowiedź ta podlega ocenie nauczyciela (formalnej lub nieformalnej). Obawa przed oceną jest częstym powodem niechęci uczniów do udzielania odpowiedzi na pytania otwierające, które wymagają samodzielnego myślenia. Zatem jak pytać, żeby rozwijać samodzielne myślenie uczniów?
Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta. Nie wystarczy bowiem dobrze formułować otwierające pytania. Trzeba również przygotować uczniów do takiego sposobu pracy, w którym te pytania odgrywają ważną rolę. Jednym z najważniejszych zadań jest zniwelowanie obawy przed oceną odpowiedzi, której udzieli uczeń. Podczas szkolenia zajmujemy się zatem nie tylko ćwiczeniem formułowania dobrych pytań otwierających, ale również tym, jak tworzyć atmosferę, w której te pytania spełnią swoje zadanie.
Czym są pytania otwierające? To pytania, na które nie ma jednej poprawnej odpowiedzi. To pytania o opinie, własne zdanie odpowiadającego. To pytania, które pobudzają refleksję i uczą samodzielnego myślenia.
Uszyjemy na miarę
Pamiętaj, że każde z naszych szkoleń możemy dostosować do Twoich potrzeb. Poinformuj nas o nich korzystając z zakładki "Kontakt w sprawie szkolenia".
Dowiedz się więcej o szkoleniu
Cele
Cel główny
Zwiększenie kompetencji nauczycieli w zakresie wykorzystywania pytań otwierających w pracy z uczniami.
Cele szczegółowe
Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnik:
🔹wskazuje bariery związane z wykorzystywanie pytań otwierających w pracy z uczniami i niweluje je
🔹przygotowuje uczniów do pracy pytaniami otwartymi
🔹formułuje różnorodne pytania otwierające
🔹pobudza samodzielne myślenie uczniów wykorzystując pytania otwierające w bieżącej pracy z uczniami
🔸wskazuje różne możliwości wykorzystania kart „Weź zapytaj!” w pracy z uczniami
Treści
Podczas szkolenia dowiesz się:
jak prowadzić trening formułowania pytań z uczniami
jak wykorzystywać metodę burzy pytań z uczniami
jakie są kategorie pytań, których może używać nauczyciel
jak tworzyć atmosferę sprzyjającą zadawaniu pytań
jak wplatać pytania w różne sposoby pracy z uczniami
jakie są z tego korzyści dla ucznia i dla nauczyciela
jak wykorzystywać karty „Weź zapytaj!”
Forma zajęć i kwestie organizacyjne
szkolenie/warsztat dla rady pedagogicznej z praktycznymi ćwiczeniami
- czas trwania – 4-5 h dyd.
- optymalna grupa uczestników – 25 osób
- warunki techniczne:
- – sala z możliwością ustawienia stolików i krzeseł w tzw. „wyspy” do pracy grupowej
- – ekran, projektor
- sposób ewaluacji: ankieta lub rozmowa podsumowująca
Poznaj karty edukacyjne "Weź zapytaj!"
To karty z mądrymi pytaniami, które możesz wykorzystać w pracy z uczniami (i nie tylko!)
Kontakt w sprawie szkolenia:
Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.
Zadzwoń: +48 601431060
Napisz:
udostępnij:
Jak pytać,
żeby rozwijać samodzielne myślenie?
Na skróty
Zapraszamy Cię na wyjątkowe szkolenie!
Pytania mają moc!
Dobrze sformułowane pytanie:
🔹 pobudza do refleksji
🔹 wzmacnia motywację
🔹 pomaga rozumieć zjawiska, procesy, relacje
🔹 podnosi efektywność kształcenia
🔸 rozwija samodzielne myślenie
Łatwo powiedzieć, ale wcale nie tak łatwo sformułować i zadać dobre pytanie!
Udział w szkoleniu jest bezpłatny.
Co więcej: każdy uczestnik otrzyma upominek!
przejdź dalej i sprawdź, co proponujemy
Rozwiń spis treści w prawym górnym rogu (na skróty),
aby łatwiej poruszać się po tej stronie.
O czym jest to szkolenie?
Jak pytać, żeby rozwijać samodzielne myślenie?
To nasze autorskie szkolenie, którego głównym celem jest rozwinięcie umiejętności formułowania pytań rozwijających samodzielne myślenie uczniów oraz zachęcania uczniów do samodzielnego formułowania dociekliwych pytań.
Podczas szkolenia dowiesz się:
jak prowadzić trening formułowania pytań z uczniami
jak wykorzystywać metodę burzy pytań z uczniami
jakie są kategorie pytań, których może używać nauczyciel
jak tworzyć atmosferę sprzyjającą zadawaniu pytań
jak wplatać pytania w różne sposoby pracy z uczniami
jakie są z tego korzyści dla ucznia i dla nauczyciela
jak wykorzystywać karty „Weź zapytaj!”
Dla kogo jest to szkolenie?
Tę edycję szkolenia Jak pytać, żeby rozwijać samodzielne myślenie? realizujemy pilotażowo dla grupy 12 nauczycieli.
Zgłoś się, jeśli:
🔹 jesteś nauczycielem/nauczycielką i uczysz w klasach 4-8 SP
🔹 chcesz wzbogacić swoją pracę z uczniami o skuteczne narzędzia oparte na zadawaniu pytań
🔹chcesz pracować mniej, ale mądrzej 😉
🔸 jesteś gotowa/gotowy wziąć udział w całości szkolenia w planowanym terminie
Dlaczego to szkolenie jest bezpłatne i z upominkiem?
Tę edycję szkolenia Jak pytać, żeby rozwijać samodzielne myślenie? realizujemy pilotażowo. Będzie to rozbudowana wersja szkolenia, które chcemy skierować do nauczycieli różnych typów szkół.
Podczas szkolenia chcemy:
🔹 przeprowadzić różne warianty ćwiczeń szkoleniowych
🔹 sprawdzić, które z rozwiązań są optymalne
🔸 poprosić Ciebie i innych uczestników o informację zwrotną na temat szkolenia i poszczególnych ćwiczeń
Weźmiesz udział w pełnowartościowym szkoleniu. Poświęcimy tylko nieco więcej czasu na dyskusję o jego wykorzystaniu w pracy z innymi nauczycielami.
Karty "Weź zapytaj!"
Każda osoba biorąca udział w szkoleniu
otrzyma podstawowy zestaw naszych kart edukacyjnych "Weź zapytaj!"
Kto poprowadzi to szkolenie?
Szkolenie Jak pytać, żeby rozwijać samodzielne myślenie? poprowadzą jego autorzy i doświadczeni trenerzy Percepti Edukacja:
Doświadczony trener, coach, superwizor, fan technologii.
Obecnie dyrektor Percepti Edukacja.
Doświadczony trener, wieloletni nauczyciel i wicedyrektor szkoły.
Obecnie zastępca dyrektora Percepti Edukacja.
Kiedy i gdzie odbędzie się to szkolenie?
Szkolenie Jak pytać, żeby rozwijać samodzielne myślenie? odbędzie się:
🔹 8 lutego 2023 r. w godz. 9.30-14.30
🔹 w siedzibie Percepti Edukacja przy ul. Zacisze 17 w Zielonej Górze.
🔸 zapewniamy kawę, herbatę, wodę, sok, ciastka i owoce
Jak się zgłosić na to szkolenie?
Zgłoszenia na szkolenie Jak pytać, żeby rozwijać samodzielne myślenie? możesz przesłać poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny poniżej najpóźniej do 3 lutego 2023 r.
Pamiętaj o zasadach rekrutacji:
w szkoleniu mogą uczestniczyć nauczyciele i nauczycielki klas 4-8 szkół podstawowych
maksymalna liczba uczestników szkolenia to 12 osób
o zakwalifikowaniu do szkolenia decyduje kolejność zgłoszeń
jeśli zgłoszeń będzie więcej niż miejsc w grupie, powstanie również lista rezerwowa
o zakwalifikowaniu do udziału w szkoleniu poinformujemy Cię mailowo
poprosimy o potwierdzenie Twojego udziału na kilka dni przed szkoleniem
daj nam znać, jeśli dowiesz się, że mimo wszystko nie możesz wziąć udziału w szkoleniu – zaprosimy osobę z listy rezerwowej
🔹 dodatkowe informacje: +48 601431060 | szkolenia@perceptiedukacja.pl
Formularz zgłoszeniowy
Zakończyliśmy przyjmowanie zgłoszeń